Interview multiple candidates
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut cursus lorem in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.
Search for the right experience
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
- Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
- Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Ask for past work examples & results
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
- Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
- Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.
Politický marketing není z pohledu práva klasickou reklamou. Platí tam trochu jiná pravidla. Ta v současné chvíli stanoví volební zákon.
Jsi influencer? Jasně, že i ty máš právo na názor. Pokud ale za svou propagaci dostáváš od strany nebo hnutí zaplaceno (ať už finančně nebo vejci), je potřeba takový příspěvek označit.
Jak označovat?
Jako jakékoliv jiné volební příspěvky stran. Tedy například:
#placenaspoluprace Zadavatel: strana ABC Zpracovatel: XY
Jako zpracovatel se uvádí ten, kdo se na příspěvku a jeho podobě podílel nejvíc. Pokud je tedy do tvorby kampaně zapojená agentura i influencer, uveďte toho, kdo má na finální verzi největší zásluhu.
Co se stane, když se tak nestane?
Z ostudy kabát. Kromě toho na tyto povinnosti dohlíží Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí. Za porušení povinnosti může influencer dostat sankci do 100 000 Kč.
Evropa přináší změny
Sice až po letošních volbách, ale přece. Od 10. října, začne platit nařízení o cílení politické reklamy.
Možná jste zaslechli, že Meta vypíná možnost placené politické reklamy. Zákulisím rozhodnutí je právě i tento předpis. Velmi výrazně totiž osekal možnost využít naše údaje v onlinu pro cílení volebních kampaní.
Co předpis v praxi znamená?
👉🏻 na některých sítích (třeba Instagramu nebo Facebooku) vám nepoběží možnost propagace takového příspěvku
👉🏻 pokud kampaň chcete cílit přes osobní údaje (cookies, e-mail, profil), musíte mít právě pro tento účel správně nabraný souhlas (v tuto tuhle chvíli věřte, že spíš nemáte)
👉🏻 každá placená spolupráce s influencery bude muset obsahovat:
- viditelné označení „POLITICKÁ reklama“
- zadavatele a zpracovatele jasně viditelné v popisku videa
- k jakým volbám se spolupráce pojí
- jestli se reklama cílí
- odkaz, kde najdeme více informací (mj. o období, kdy je příspěvek dostupný, kolik spolupráce stála, kdo to platil, jestli se příspěvek financuje z EU nebo třetích zemí jako třeba Rusko/USA)
Tyto informace o všech spolupracích najdeme v knihovnách jednotlivých sociálních sítí a speciální digitální knihovně EU. Ať to máme po ruce. 🧐
EMFA (neplést s nymfami)
Možná kolem vás tahle zkratka už proběhla. I tohle nařízení se týká mnohých influencerů a od srpna letošního roku už je vesele mezi námi.
Předpis většinu influencerů řadí na roveň jiným médiím. I proto jim dává nová práva, ale i povinnosti.
V souvislosti s tématem si neodpustím důležitou novinku.
Influenceři mají nově povinnost zveřejnit:
- své kontaktní údaje (typicky e-mailovou adresu)
- celkový roční příjem ze spoluprací se státem nebo veřejnými orgány (tedy typicky zakázky od státu, ministerstev, krajů, obcí, úřadů..)
- příjmy z reklamy od podobných orgánů ze třetích zemí (opět zdravíme typicky Rusko)
Influenceři, v průběhu těchto dnů na vás na sociálních sítích pravděpodobně vyskočí formulář, který po vás bude chtít registraci v návaznosti na toto nařízení.
Pokud ho vyplníte, budou muset platformy vyřizovat vaše stížnosti proti zablokovanému obsahu nebo účtu přednostně - jako byste byli „novináři“.
Co si jako influenceři odnést?
- Platí ti za tvé politické názory? Je to spolupráce. Označ ji.
- Uveď zadavatele (stranu) i zpracovatele (ty nebo agentura).
- Od října si připrav overlay s novými informacemi o spolupráci v oblasti politiky.
- Pokud za svůj obsah dostáváš peníze od státu, je potřeba to přiznat.
- Drž si podklady pro případný audit nebo kontrolu ze strany státu.
Pro víc informací z této oblasti sledujte třeba stránky Férového influencera.
A teď na podzim nám přeji hodně štěstí. 🤞🏻