25.7.2016

Lovte klienty. Bez Pokémonů.

Lovte klienty. Bez Pokémonů.

Interview multiple candidates

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut   cursus lorem  in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.

Search for the right experience

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.

  1. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  2. Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  3. Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  4. Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.

Ask for past work examples & results

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  • Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  • Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  • Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

Sociálními sítěmi opět koluje jeden z povedených sloganů Kooperativy, který tentokrát využívá aktuální popularity hry Pokémon Go, a jeho velmi nepovedená pozměněná verze. Kooperativa povolává právníky, které by ale ve finále mohla potřebovat ještě o něco víc, než si teď možná myslí. Proč?

 „Nemají se možná v lásce, ale bez sebe taky nevydrží.  Vztah práva a marketingu je sňatkem z rozumu.“ Na tohle motto lovím klienty z řad marketérů já.  V seminářích o tom, jak nastavovat reklamní kampaně bez právních přešlapů, rozkrývám svět, o kterém marketéři tuší, že je zde mezi námi.  Velká část osazenstva pak statečně čelí neúprosné právní realitě, druhá část mi odhodlaně vysvětluje, že v dravém světě marketingu tak trochu „všichni kradou“ a že „kdo chvíli stál, už stojí opodál“, zákon nezákon. S respektem souhlasím s celým svým publikem. Proč si ale před vypuštěním kampaně neujasnit, na co být případně připraven?

„Nelovte Pokémony, ale muslimy.“ Zcela nevhodně pozměněný reklamní poutač Kooperativy, který spustil humbuk mezi profíky i laickou veřejností v průběhu uplynulého víkendu, upoutal i mou pozornost. 

Že se strůjci upravené verze jeho „kreativita“ nepovedla po právní ani etické stránce asi netřeba komentovat. Že se Kooperativa chystá do zbraně je pochopitelné. Že se hledáček veřejnosti stočí na kampaně Kooperativy, je marketingově žádané. Že Kooperativa může dostat za uši od své konkurence nebo společnosti Nintendo, by mohlo být pro Kooperativu překvapivé.

Pokémánie teď řádí o stošest a řada společností se na ní ráda sveze. I mně, coby dítku 90.let, které si na Pokémonech rozhodně neujíždělo, se hned vybaví „Catch them all“, tak proč na správně ušitém základu dál nestavět. 

Podle mého názoru je každý marketér vždy jednou nohou v nekalé soutěži. V tomhle případě? Parazitování na pověsti – používáním dobře zajeté značky Pokémon získáváte prospěch z pověsti jiné služby nebo výrobku. O existenci ochranné známky Pokémon společnosti Nintendo nemluvě. A že se s ochrannými známkami dají dělat pěkná kouzla! 

Že Pokémony dnes využívá každý? Pravda. A to víte, že chytit tak jde kohokoliv z nás?

Další články

Chcete mě k vám do firmy? Napište mi.

Dokážu najít cestu i tam, kde to ostatní vzdali. Dejte vědět, s čím potřebujete poradit. Vymyslím, jak na to.

Napište mi