2.2.2017

Marketingové soutěže a jak letos na ně

Marketingové soutěže a jak letos na ně

Interview multiple candidates

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut   cursus lorem  in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.

Search for the right experience

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.

  1. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  2. Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  3. Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  4. Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.

Ask for past work examples & results

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  • Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  • Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  • Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

Nový rok 2017 mohou marketéři odstartovat s úsměvem na rtech. Zákonodárci se po několika letech útrap slitovali a z nového zákona, který upravuje hazardní hry, marketingové soutěže konečně vypustili.

Na co si tedy z právního hlediska dávat při soutěžích od 1.1.2017 pozor?

V první řadě je třeba mít na paměti, že dále spadáte pod režim zákona o ochraně spotřebitele. Vaše soutěže nesmí být dotčeny tzv. nekalými obchodními praktikami. Co všechno pod tyto praktiky podřadit lze najít v § 5, 5a, 5b zákona o ochraně spotřebitele (z. č. 634/1992 Sb.). Pokud se vám těmito výčty nechce prokousávat, pak ve zkratce: v soutěžních pravidlech nelžete, nedávejte zavádějící informace, nemanipulujte se spotřebiteli, vydejte výhry tak, jak jste v soutěžních pravidlech slíbili.

Ve zbytku se kreativitě meze nekladou. Už nemusíte kouzlit s výší výher, ani s „prvkem náhody“ tak, jak vás to učili právníci. Účast v soutěži jde nadále podmínit koupí zboží nebo účastí v kampani. Vyhněte se však finančním vkladům, sázkám do soutěže – spadli byste rovnýma nohama zpět do zákona o hazardních hrách.

A na co si při vypsání soutěže ještě dát pozor?

Zákon o ochraně osobních údajů je všudypřítomný – zpracováváte-li jména, emailové adresy, telefonní čísla, fotografie účastníků kampaně, nezapomeňte, že máte informační povinnost podle zákona o ochraně osobních údajů. 

Informovat musíte o tom, kdo jste, jaké údaje zpracováváte (kdo je pro vás zpracovává), za jakým účelem, na jak dlouho, zda je to na základě zákona nebo na základě souhlasu účastníka (a chtít tento souhlas), že je případně možnost souhlas odvolat a kontaktovat Úřad pro ochranu osobních údajů v případě, že se účastníkovi něco nepozdává. Informace (a případně souhlas) zahrňte do pravidel soutěže a nezapomeňte, že v případě cílení kampaně na děti, je potřeba zajistit souhlas jejich zákonných zástupců. Soutěž v takovém případě dobře zvažte a pokud si nejste s osobními údaji jistí v kramflecích, konzultuje kampaň s právníkem. Dobrý právník vás v téhle oblasti jednoduše zorientuje tak, abyste ho pro další soutěže už vlastně nepotřebovali.

Další články

Chcete mě k vám do firmy? Napište mi.

Dokážu najít cestu i tam, kde to ostatní vzdali. Dejte vědět, s čím potřebujete poradit. Vymyslím, jak na to.

Napište mi