20.11.2023

Nová pravidla telemarketingu?

Nová pravidla telemarketingu?

Interview multiple candidates

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut   cursus lorem  in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.

Search for the right experience

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.

  1. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  2. Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  3. Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  4. Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.

Ask for past work examples & results

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  • Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  • Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  • Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

V loňském roce se nám změnil zákon pro marketingová volání. Pánům poslancům se dvakrát nepovedl - otázek přinesl víc než odpovědí.

O to chvályhodnější byl přístup českých úřadů (ČTÚ a ÚOOÚ), kteří se tuhle šlamastyku snažily napravit. Vydaly stanovisko, jak nový předpis v praxi číst.

V krátkosti. Navolávat jste mohli:
  • své zákazníky (pokud vám to nezakázali)
  • osoby, které vám s tím daly souhlas
  • osoby, které s tím daly bianko souhlas „ve Zlatých stránkách” (čtete správně)
  • B2B kontakty firem, neziskovek a jiných organizací (tady jste čísla „lovili” hlavně v kontaktech na webu)

Chůzí po tenkém ledě pak bylo navolávání telefonních čísel živnostníků a jiných lidí, která byla veřejně dostupná například na jejich webových stránkách nebo jiných portálech.

Hádám, že jste také majiteli telefonního čísla, na které občas dorazí tolik vítané „neměl/a byste chvilku na monitorovaný hovor". Upřímně - většinou ji nemám. Můj telefon a čas je tady hlavně pro vás, mé klienty.

Možná vyšší počet stížností, možná obecná nevole, možná nové obsazení právních pozic na Českém telekomunikačním úřadu vedlo k (tiché) změně jeho výkladové praxe.

Ten se k vlastnímu stanovisku postavil zády a v rámci kontrol pravil, že není závazné. „O výkladu zákona mohou závazně rozhodovat jen soudy.” To naprosto souhlasím. Ale ptám se, jestli je tento přístup zcela fér?

  1. Poslanci nám nedotáhnou právní předpis
  2. Úřady, které mají kontrolovat jeho dodržování, vydají pokyny „Jak na věc”
  3. Podnikatelé je v dobré víře dodržují
  4. A přesto dostanou za uši

Říká se, že cesta do pekla bývá dlážděna dobrými úmysly. A je pravda, že stanovisko ze strany ČTÚ a ÚOOÚ vůbec nemuselo přijít. Pokud ho ale máme - a ČTÚ změní pohled na věc - je fér to podnikatelům transparentně odkomunikovat.

Sankce, které byly doposud pravomocně uděleny, jsou dvakrát 40 000 Kč a dvakrát 20 000 Kč. Tedy nijak závratné. Ani jeden podnikatel se rozhodnutí úřadu soudně nebránil. A tak nevíme, jak by soudy nešťastné předpisy reálně vyložily.

Z praxe Českého telekomunikačního úřadu jde ale nově dovodit následující.

Chcete lidem nabízet své služby po telefonu? Použít smíte (jak v B2C, tak v B2B) jen telefonní čísla:
  • svých zákazníků (pokud vám to nezakázali)
  • osob, které vám s tím daly (ještě před jejich navoláním) souhlas
  • osob, které s tím daly bianko souhlas „ve Zlatých stránkách” 

Pánům poslancům a ČTÚ tímto posílám zdravici. A do nového roku přání, abychom za vlastní chyby (nebo změnu názorů, která se může stát) v tichosti netrestali ostatní.

Další články

Chcete mě k vám do firmy? Napište mi.

Dokážu najít cestu i tam, kde to ostatní vzdali. Dejte vědět, s čím potřebujete poradit. Vymyslím, jak na to.

Napište mi