13.12.2016

Olympiáda za dveřmi – jak se vyvarovat faulů v marketingovém boji?

Olympiáda za dveřmi – jak se vyvarovat faulů v  marketingovém boji?

Interview multiple candidates

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut   cursus lorem  in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.

Search for the right experience

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.

  1. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  2. Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  3. Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  4. Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.

Ask for past work examples & results

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  • Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  • Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  • Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

Olympiáda nám startuje za pár dní. Událost, která přeje sportovním nadšencům. Svět marketingu by však měl v následujících dnech nadšení krotit a pečlivě zvažovat každý svůj krok. Tyto hry mají přísná pravidla.

Celoročně platí, že olympijskou symboliku nelze používat pro komerční účely. Olympijská charta i zákon o ochraně olympijských symbolik mluví jasně: olympijský symbol, vlajku, heslo, oheň, pochodeň, hymnu, olympijské emblémy, vyobrazení, která tyto věci připomínají nebo výrazy jako olympijský či olympiáda můžete ve svých kampaních a reklamách používat pouze tehdy, máte-li k tomu svolení Českého olympijského výboru. Totéž platí pro výrazy „Český olympijský výbor“, „Český olympijský tým“, „Český klub olympioniků“, „Česká olympijská“, „Český klub Fair Play“, „Soutěž Fair Play“, „Česká olympijská akademie“, „Hraj Fair Play“, „Play Fair Play“.

Ano, reklamním užitím už je i status na Vaší firemní facebookové stránce ve stylu: „Dnes nepracujeme, sledujeme Olympiádu.“

Pro každé hry pak nahoře uvedený výčet doplňují ad hoc přijaté symboly a slovní spojení. Aktuálně nám zakázaný okruh rozšířila spojení „Letní olympijské hry Rio 2016“, „XXXI. Letní olympijské hry“, Letní hry Rio 2016“, „Letní olympijské hry Rio de Janeiro 2016“, „Letní hry Rio de Janeiro 2016“ a někteří maskoti.

Že na tato pravidla olympijský výbor pečlivě dohlíží, jsme si mohli všimnout v průběhu několika uplynulých let. Mezinárodní olympijský výbor dokonce investuje do zapálených internetových hlídačů, kteří si s chutí nechají uniknout výsledné časy sportovců.

Ve střehu však buďte hlavně v době od 27.července do 24.srpna. Po toto období platí, že žádná společnost, ani ta, která do olympionika vložila své investice, nesmí bez svolení olympijského výboru jakkoliv spojovat své jméno s tímto sportovcem, ne tak s celou akcí. Žádná loga na drese, žádné gratulace na facebooku, žádná fota sportovce, příspěvek „Fanděte Svobodovi s námi!“, ani fotka Doktora se zlatem na krku a komentem „Martine, děkujem.“

Pravidlo zní jasně: Nejste-li oficiálním sponzorem Olympiády samotné a nemáte-li povolení Olympijského výboru, nesmíte jméno či fotografii sportovce spojovat s Vaší značkou a slovy, která byť nepřímo odkazují na Olympiádu – sám výbor dává příklady takových slov: olympijský, hry, 2016, Rio, zlato, stříbro, bronz, medaile, výkon, léto, sponzor, vítězství, vítěz…    

Z porušení tohoto pravidla nebude mít radost hlavně Vámi použitý sportovec, kterého by z vrchních pater Olympu čekaly přísné sankce, za které se pak může s chutí zhojit na Vás.

Kromě porušení Charty byste se podobným jednáním mohli i mimo období Olympiády dopustit nekalé soutěže. Spojování olympijského sportovce s Vaší značkou bez schválení ze strany Českého olympijského výboru nebo Vašeho oficiálního sponzorování Olympiády může být tzv. ambush marketingem – kampaně obdobného typu (často třeba gratulace vítězi s předáním Vašeho daru) doporučuji vždy dopředu konzultovat s právníkem, výsledky jinak mohou být (ne)jisté.

V neposlední řadě směřuje můj apel na používání fotografií, videí a jiných záznamů z místa hlavního dění. Všechny záznamy bez ohledu na to, kdo je pořídil, jsou majetkem Mezinárodního olympijského výboru. Nikdo kromě novinářů nesmí fotografie, videa a jiné záznamy z akce použít pro komerční účely. Je jedno, že jste si fotku pořídili Vy osobně, že Vám ji prodal oficiální fotograf akce. Na Vašem facebookovém profilu, Vašem webu nebo jiné propagační stránce se toto dílo bez svolení z příslušných míst nesmí objevit.

Jedna z prvních vět Olympijské charty říká: „Olympismus je životní filozofií, povznášející a vyváženě spojující v jeden celek zdatnost těla, vůle a ducha.“ A tak se zdá, že i marketérům nezbude, než po dobu trvání Her usednout do křesla a jen se nechat tak nějak vyváženě povznášet.

Další články

Chcete mě k vám do firmy? Napište mi.

Dokážu najít cestu i tam, kde to ostatní vzdali. Dejte vědět, s čím potřebujete poradit. Vymyslím, jak na to.

Napište mi