21.11.2016

Průšvih jako METRO(stav)

Průšvih jako METRO(stav)

Interview multiple candidates

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut   cursus lorem  in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.

Search for the right experience

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.

  1. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  2. Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  3. Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  4. Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.

Ask for past work examples & results

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  • Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  • Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  • Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

Jsou společnosti, které jsou svými právními přešlapy v  kampaních proslavené. Ne snad že by si nemohly dovolit právníka, který by jim před vykopnutím kampaně za nějaký ten peníz sdělil, že nedělají dobře. Jednoduše – soudní spor se jim v konečném zúčtování vyplatí. Pár milionů, které za něj utratí a které putují žalobcům a advokátům jsou nic v porovnání s jejich slávou a zapsáním se do povědomí spotřebitelů. Doba Vánoc se blíží, pojďme si připomenout slavné sobí parohy a vydařenou Vodafoňáckou guerillu z roku 2006, o které se učí ještě dnes. Že by si zrovna Vodafone v rámci předvánočního shonu zapomněl ověřit své kroky u právníka? To těžko.

Ne vždy ale vnáší reflektory zamířené na Vaši kampaň radost a bublinky do Vašeho marketingového týmu. Aneb není publicita jako publicita – a doby hesla „špatná reklama, taky reklama“ jsou snad už dávno pryč. Své o tom ví třeba Metrostav, kterému se nyní nevyplácí pozměnění loga bez dostatečné právní podpory a novináři si na jeho soudním sporu rádi a vydatně pochutnávají. Komenty z řad lidu? „Zrovna u Metrostavu bych podcenění licencí nečekal…“

Nuž, já také ne. 

Co si ale třeba právě z jeho případu odnést? Oči dokořán.

Pokud nechcete být v hledáčku novinářů (sekce soudní spory o autorská práva) příště vy, pamatujte, že loga a jiná (třeba grafická) díla nemůžete bez souhlasu jejich autora přetvářet k obrazu svému. 

Že jste si za tvorbu zaplatili? Že jste sdělili svá přání a náměty? Že logo je VAŠE? Pěkné. V autorském právu však ne až tak důležité. Vždy si proto, prosím, ověřte, že jste do své smlouvy nezapomněli napsat podstatný detail – totiž, že kromě toho, že je dílo VAŠE – můžete dílo sami upravovat, nechat ho upravit někoho jiného a to i způsobem, který by autorovi mohl připadat, že „snižuje důstojnost jeho díla“ (ano, právě v tom byl totiž kámen úrazu u Metrostavu). 

Že to ve své smlouvě s grafikem nemáte? A za co jste tedy zaplatili…?

Další články

Chcete mě k vám do firmy? Napište mi.

Dokážu najít cestu i tam, kde to ostatní vzdali. Dejte vědět, s čím potřebujete poradit. Vymyslím, jak na to.

Napište mi