Interview multiple candidates
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut cursus lorem in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.
Search for the right experience
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
- Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
- Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Ask for past work examples & results
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
- Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
- Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dnes vyzvala influencery, aby se u ní registrovali bok po boku službám jako je Netflix či HBO.
Koho se to (ne)týká? A na základě čeho to Rada chce?
Rada
1) se opírá o zákon o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání;
2) má za to, že čeští influenceři, kteří ve větším točí videa, by se měli postavit do řady vedle Netflixu. Tedy zaregistrovat se u ní a splňovat nové povinnosti. Jako ten Netflix.
Milá Rado, ta tiskovka je nešťastná. Pojďme to rozebrat.
Vykopávám!
Zákon (nebo, chceš-li, tebou zmiňovaná směrnice) upravuje „konkurenci televizního vysílání“.
Netflix, HBO, Disney, Voyo, asi bychom to tady dali dokupy.
Co mají mít tví poddaní společného, aby do této regulace spadli?
👉🏻 tvoří pořady – videa
👉🏻 tvoří je, aby na nich vydělávali
👉🏻 videa jsou informační, zábavná nebo vzdělávací
👉🏻 jsou dostupná širokému publiku
👉🏻 jsou je v nějakém seznamu, katalogu
👉🏻 jsou dostupná na mé kliknutí
👉🏻 jako uživatel si můžu zvolit, kdy na to mrknu
Pod tuto regulaci ale mají spadat jen a pouze ti, kteří:
1) fakticky soutěží s televizním vysíláním
2) mají videa jako svůj hlavní byznysový produkt
Co podle Evropy (ze které vycházíme) znamená soutěžit s televizním vysíláním? Že mou cílovkou jsou (s jistou mírou nadsázky) televizní diváci.
A že právě oni by u mě (na základě mého obsahu a platformy, na které ho mám) „důvodně čekali“, že na mě bude dopadat stejný bič, jako na ten Netflix.
(Ach ano, takhle to ve směrnici, přeloženo do lidštiny, stojí.)
Vnímala jsi, jak to napříč republikou zahučelo, když jsi vydala tu tiskovku? Ten hukot mi nezní jako „důvodné očekávání“ followerů. Svůj život v bublině však nevylučuji.
Tak teď k těm influencerům
Youtubeři? Fajn…
Ti ostatní? No já ti nevím. Vidělas někdy, jak to na instáči vypadá?
Jasně, Nikol Štíbrová si pár let zpátky dala Pojišťovnu štěstí, ale jako konkurenci TV Nova ji na Instagramu moc nevnímám.
Patricie Pagáčová: fotka, fotka, fotka, video, fotka, fotka, video, video, fotka, fotka, fotka, fotka, fotka, fotka, video, fotka, fotka, fotka, fotka, fotka, fotka, fotka, fotka…a tady někde mě to přestalo bavit.
Chceš, aby lidi respektovali právo?
Musí ho pochopit. Měli by se s ním (aspoň trochu) ztotožnit.
A hlavně, když je oslovuješ, měli by vědět, na koho teda mluvíš a proč.
Protože není influencer jako influencer. Platforma jako platforma. Pokud v tom nebudeš mít pořádek ty, dost těžko ho čekat od lidí.
A pojďme si říct, že evidencí u tebe by (nemalé, nové) povinnosti influencerů teprve začaly.
Dáme si to tedy, prosím, v druhém kole tak nějak sofistikovaněji, lépe?
EDIT:
S ohledem na množství dotazů, které se teď sypou ze všech stran, bych vyčkala, jestli Rada upřesní své obecné zvolání. Bez ní je to totiž jen věštění z kávové sedliny. ☕️
S evidencí bych ale počkala. Pojďme si totiž říct, že jde ruku v ruce například s povinností:
- zveřejnit své kontaktní údaje a bydliště (to mnozí influenceři jistě dost ocení...číslo na Leoše Mareše sháníme roky)
- videa archivovat
- některá videa přizpůsobit/zpřístupnit osobám se zrakovým či sluchovým postižením